Köpvilkor

Biosan webshop säljer varor via internet till privatpersoner och företag i Sverige med person- eller organisationsnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Order inkomna före kl.11:00 expedieras i regel samma dag, beställningar efter kl. 11:00 expedieras senast dagen efter. Beställningar lagda på helger/helgdagar skickas normalt nästföljande arbetsdag.

Beställning

Beställning görs på vår webshop. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa kundservice på tel 0270-425 830 eller mejla på info@biosan.se Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister.

Frakt

Vi tar endast betalt för den faktiska fraktkostnaden. För brevförsändelser utan meddelat mobilnummer tillkommer en avgift om 10kr för brevavisering (postnords avgift). I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt. Där kan du också läsa mer om fraktsätten, priser och leveranstid.

Postnord

Tar normalt 1-2 vardagar beroende på postort att nå fram efter att det skickats från vårt lager (kan vara längre till Norrland och Gotland). Din beställning skickas som varubrev eller postpaket beroende på paketets vikt, storlek och innehåll. Varubrev levereras i största möjliga mån till din brevlåda. Vi har tyvärr inte möjlighet att styra hur ett varubrev levereras (brevlåda eller utlämningsställe), det är en bedömning som görs av PostNord. Du väljer vilket aviseringssätt du helst önskar: e-post, sms eller brevavi. Brevavi kostar 10 kr extra. För att paketet ska kunna levereras till din brevlåda behöver du ange din folkbokföringsadress eller en korrekt angiven c/o-adress. Du kan även välja ett annat utlämningsställe än det förvalda och din försändelse kommer då att levereras dit.

Betalning med Svea Ekonomi/Payson

Använd Svea Ekonomi/Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Svea Ekonomi/Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: www.payson.se

Betalning med Swish

Betala snabbt och enkelt med Swish. Läs mer om Swish här: www.swish.nu

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. För samtliga produkter gäller även obruten plombering. Plomberingen kan bestå i en tejp eller annan säkerhetsanordning som inte får öppnas för att returrätten ska kunna nyttjas.

Observera att Homeopatiska läkemedel (även för djur) är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Om ett läkemedel returneras så kommer det att destrueras och debiteras kund. Detsamma gäller för läkemedel i ej uthämtade paket som går i automatisk retur till oss, samt paket med ofullständig adress som går i retur på grund av detta.

Mejla oss på info@biosan.se eller ring 0270-425 830 innan du skickar några varor i retur. Vi behöver följande information:

1) ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)

2) ditt namn och kontaktuppgifter

3) antal och namn på de produkter som önskas returneras

Biosan AB skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

Returadress:
Biosan AB
Mohed 327
826 92 Söderala

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 100 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

För ej uthämtade paket innehållande homeopatiska läkemedel gäller följande: Enligt Läkemedelsverkets föreskrifter får returnerade läkemedel inte säljas vidare eller skickas ut på nytt. Läkemedel som kommer i retur, eller ej hämtats ut på ombud, måste enligt lag destrueras. Kostnaden för läkemedel i ej uthämtat eller returnerat paket kommer att debiteras kund.

För ej uthämtade paket med homeopatiska läkemedel gäller följande: Om du önskar att ny medicin skickas ut måste du dessutom både betala för den nya medicinen som expedieras och för den som har returnerats. Den returnerade medicinen får enligt lag inte säljas vidare eller skickas ut på nytt utan måste destrueras.

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice på mail info@biosan.se eller telefon 0270-425 830. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.

 

Samtycke för registrering av personlig data 
När du lägger en beställning hos Biosan AB, behöver du ange personuppgifter såsom: person- eller organisationsnummer, namn, adress, e-postadress och telefonnummer. I samband med genomförandet av köpet godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullfölja vårt avtal med dig. 

Kommer uppgifter att delas med tredje part? 
Dina uppgifter kommer att delas med Visma Spcs enligt vårt leverantörsavtal. Vi har tecknat biträdesavtal med dem. Dina personuppgifter kommer bara att lämnas ut till tredjepart när valt betalsätt kräver att vi ska skicka dessa uppgifter vidare. Inga personuppgifter säljs vidare till tredjepart. 

Vilka uppgifter sparas och hur länge sparas de? 
Vi kommer att spara nödvändig data så länge som vi är skyldiga att spara informationen enligt bokföringslagen. För att skydda dig mot bedrägerier kommer även IP-adressen att sparas. 

Rätten att få tillgång till mina uppgifter 
Du har enligt GDPR rätten att få ta del av den information som vi har registrerat. Du har också rätten att begära att informationen ska korrigeras. Kontakta oss via info@biosan.se eller 0270-425830, så hjälper vi dig. 

Hantering av personuppgifter 
Om du anser att vi på något sätt inte uppfyller kraven på hur personuppgifter hanteras, kan du kontakta Datainspektionen.

Totalsumma:
    Till kassan
    Tillagd i varukorgen